Za I. kvartal 2023. godine planirana je objava Poziva Ministarstva kulture i medija “Transformacija i jačanje konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija”.
Cilj poziva je jačanje kulturnih i kreativnih industrija za poslovanje na jedinstvenom digitalnom tržištu te razvoj novih inovativnih proizvoda i usluga što će doprinijeti kulturnoj i medijskoj raznolikosti i pluralizmu.
Prihvatljivi prijavitelji:
- Područja:
- arhitektura,
- audiovizualne djelatnosti uključujući videoigre,
- mediji, baština,
- dizajn,
- izvedbene umjetnosti,
- knjiga i nakladništvo,
- primjienjene i vizualne umjetnosti.
- GRUPA A:
- Trgovačka društva i obrti kojima nije osnivač tijelo javne vlasti,
- Ustanove u kulturi kojima nije osnivač tijelo javne vlasti.
- GRUPA B:
- Fizičke osobe koje profesionalno obavljaju umjetničku djelatnost,
- Umjetničke organizacije registrirane sukladno Zakonu o pravima samostalnih umjetnika i poticanju kulturnog i umjetničkog stvaralaštva, upisane u registar umjetničkih organizacija kod Ministarstva kulture i medija koje ostvaruju vlastite prihode prema dvojnom računovodstvu, odnosno vode poslovne knjige sukladno Zakonu o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija.
Prihvatljivi troškovi:
- GRUPA A:
- Troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (hardver),
- Trošak gradnje, rekonstrukcije zgrada, održavanja, preuređenja i/ili modernizacije zgrade, poslovnih prostora, drugih objekata i uređenje pripadajuće parcele uključujući energetsku obnovu,
- Komunalni doprinos, cijene priključaka na vodovod i odvodnju te energetskih priključaka,
- Troškovi plaća osoblja proizašli iz otvaranja radnih mjesta uslijed početnog ulaganja,
- Neizravni troškovi po fiksnoj stopi od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja (troškovi najma / zakupa prostora, režijski troškovi koji uključuju grijanje/hlađenje, struju, vodu, plin, odvoz otpada i telekomunikacije, trošak koncesijske naknade poslovnog prostora u kojem se obavlja djelatnost, trošak održavanja informacijskog sustava),
- Trošak uporabne dozvole i energetskog certifikata,
- Nabava novih strojeva, opreme, alata, transporta, montaže i stavljanja u pogon, ako ih u pogon stavlja dobavljač,
- Troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (softver),
- Nabava nematerijalne imovine u obliku patenata, autorskih prava, znanja i drugih vrsta intelektualnog vlasništva,
- Usluge izrade planova i strategija digitalizacije poduzeća, organizaciju poslovanja, automatizaciju procesa i sl.,
- Usluge izrade dokumentacije za nabavu,
- Usluge stručnog nadzora građenja,
- Ostale usluge povezane s projektom ulaganja,
- Troškovi predavača za sate tijekom kojih su predavači sudjelovali u obuci, troškovi povezani s predavačima i polaznicima koji su izravno povezani s projektom usavršavanja, troškovi savjetodavnih usluga povezanih s projektom usavršavanja,
- Troškovi nastali za najam, uređivanje i vođenje štanda pri sudjelovanju poduzetnika na određenom sajmu ili izložbi povezano s projektom,
- Upravljanje projektom: priprema natječajne dokumentacije, usluga izrade projektno-tehničke dokumentacije, upravljanje projektom od strane vanjskih pružatelja usluge, revizija projekta,
- Troškovi plaća osoblja koje će raditi na provedbi projekta.
- GRUPA B:
- Trošak usluge vanjskih stručnjaka za pripremu projektnog prijedloga,
- Trošak usluge vanjskih stručnjaka za upravljanje projektom i za pripremu i provođenje postupaka nabave,
- Trošak usluge izrade projektno-tehničke dokumentacije,
- Nabava novih strojeva, opreme, alata te s njima povezani troškovi aktiviranja, transporta, montaže i stavljanja u pogon, ako ih u pogon stavlja dobavljač,
- Troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (softver),
- Nabava nematerijalne imovine u obliku patenata, autorskih prava, znanja i drugih vrsta intelektualnog vlasništva,
- Usluge izrade planova i strategija digitalizacije i organizacije poslovanja, automatizaciju procesa i sl.,
- Troškovi plaća osoblja koje će raditi na provedbi projekta,
- Troškovi povezani s predavačima i polaznicima za potrebe usavršavanja,
- Troškovi savjetodavnih usluga povezanih s usavršavanjem,
- Troškovi nastali za najam, uređivanje i vođenje štanda pri sudjelovanju poduzetnika na određenom sajmu ili izložbi povezano s projektom,
- Trošak održavanja, preuređenja i/ili modernizacije zgrade, poslovnih prostora, drugih objekata i pripadajuće parcele uključujući energetsku obnovu,
- Neizravni troškovi po fiksnoj stopi od 7% prihvatljivih izravnih troškova projekta (troškovi najma / zakupa prostora, režijski troškovi koji uključuju grijanje/hlađenje, struju, vodu, plin, odvoz otpada i telekomunikacije, trošak koncesijske naknade poslovnog prostora u kojem se obavlja djelatnost, trošak održavanja informacijskog sustava).
Financiranje:
- Najniži iznos:
- GRUPA A: 39.816,84 EUR (300.000,00 HRK)
- GRUPA B: 13.272,28 EUR (100.000,00 HRK)
- Najviši iznos:
- GRUPA A: 995.421,06 EUR (7.500.000,00 HRK)
- GRUPA B: 185.811,93 EUR (1.400.000,00 HRK)
- Intenzitet potpore:
- GRUPA A:
- Regionalne potpore za ulaganje:
- Grad Zagreb:
- mala poduzeća: 55%
- srednja poduzeća: 45%
- Panonska i Sjeverna Hrvatska:
- mala poduzeća: 70%
- srednja poduzeća: 60%
- Jadranska Hrvatska:
- mala poduzeća: 60%
- srednja poduzeća: 50%
- Grad Zagreb:
- Potpore za savjetodavne usluge:
- ne više od 50% prihvatljivih troškova
- Potpore MSP-ovima za sudjelovanje na sajmovima :
- ne više od 50% prihvatljivih troškova.
- Potpore za usavršavanje:
- mikro i mala poduzeća: do 70% prihvatljivih troškova,
- srednja poduzeća: ne više od 60% odnosno do maksimalno 70% prihvatljivih troškova ako se usavršavanje provodi za radnike s invaliditetom ili radnike u nepovoljnom položaju.
- Regionalne potpore za ulaganje:
- GRUPA B:
- Potpore male vrijednosti (de minimis):
- 85% ukupno prihvatljivih troškova.
- Potpore male vrijednosti (de minimis):
- GRUPA A: